ویتامین ها

خواص میوه ها و نوع ویتامین موجود در آنها وارتباط آنها با سلامتی

ویتامین ها

خواص میوه ها و نوع ویتامین موجود در آنها وارتباط آنها با سلامتی

مصرف میوه و پیشگیری از سکته مغزی و قلبی

دستاوردهای پژوهشگران وابسته به وزارت بهداشت، رفاه و کار ژاپن نشان می دهد که خوردن فراوان میوه در روز به پیشگیری از سکته مغزی و قلبی در افراد کمک می‌کند.

images.jpg

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از روزنامه “ماینیچی” ،  پژوهشگران ژاپنی پس از هفت سال بررسی بر روی حدود ‪ ۸۰‬هزار زن و مرد ‪ ۴۵‬تا ‪ ۷۴‬ساله به این دستاورد رسیده‌اند.

پژوهشگران ژاپنی در جریان این پژوهش بلندمدت، افراد مورد آزمایش را بر اساس میزانی که در هر روز میوه می‌خورند به چند گروه تقسیم بندی کرده و وضعیت بروز بیماری‌های مغزی و قلبی در آنها را مورد بررسی قرار دادند.

نتیجه این پژوهش نشان داد، در میان گروه‌های موجود، احتمال سکته مغزی و قلبی در دو گروهی که به‌ترتیب روزانه حدود ‪ ۲۸۰‬گرم و ‪ ۱۵۸‬گرم میوه می‌خورند نسبت به گروهی که حدود ‪ ۳۵‬گرم میوه در روز می‌خورند، ‪ ۱۷‬تا ‪۱۹‬ درصد کمتر بوده است.

دست‌اندرکاران این پژوهش می‌گویند که این دستاورد نشان می‌دهد که خوردن روزانه حدود ‪ ۲۰۰‬گرم میوه و تعادل داشتن در نوع خوراک می‌تواند به پیشگیری از پدیدارشدن بیماری در بخش‌هایی که کار به گردش درآوردن خون و غدد لنفاوی در بدن را در دست دارند، کمک کند.

خوردن ‪ ۲۰۰‬گرم میوه در روز برابر با خوردن دو نارنگی و یا حدود یک سیب می‌باشد.

کارشناسان احتمال می‌دهند، وجود فراوان ویتامین و الیاف گیاهی در میوه از دلایلی است که خوردن آن به‌پیشگیری از بیماری‌های مغزی و قلبی کمک می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد